Day after workout ja missään ei tunnu?

Posted on Posted in Punttimimmi, Yleinen

Varmasti kaikki ovat kuulleet että jotta saisi kropassa muutosta aikaiseksi pitää mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Ja luulevat tekevänsä sitä. Itse huomasin toissa viikkona että kuulun nimenomaan näihin jotka luulevat vievänsä itsensä treeneissä äärirajoille. Tietenkin mun treenit ovat olleet raskaita ja lämmin on ollut, mutta pitkään aikaan en ollut tuntenut sitä lihaskipua treenin jälkeen, eikä hiki ole treenin aikana virrannut. Jalkapäivienkin jälkeen kävely on sujunut vaivatta, niin tajusin että jokin on nyt väärin. Tulin siihen tulokseen että vaikka melkein joka treenissä koroitan painoja entisestään niin treenaan liian pienillä vastuksilla toistomääriin nähtynä, koska usein viimeinen sarja jossa teen neljä tai kuusi toistoa, eli sarja jonka pitäisi olla raskain, on se helpoin. Tämä siis pyramiidikoroituksilla. Varmasti aika monella tämä tulee jossain vaiheessa enemmin tai myöhemmin vastaan, ettei enää tunnu niin paljon kuin alussa. Syitähän voi tietenkin olla monta.

Päätin sitten että asialle oli tehtävä jotain, ja salille mentäessä olin päättänyt etten poistu ennen kun treenattavista lihaksista on voima kokonaan loppu. Liikkeitä tehdässä aloin pääni sisällä pakotta itseäni tekemään vielä pari toistoa, esim. kun tarkoitus oli tehdä 6 niin tein 8 jne. Wow mikä ero, kun on tottunut siihen 6 toistoon vähän pienemmällä painolla ja nyt vielä ne 2 toistoa siihen lisää. Huhhu. Ja pudotussarjat. En ymmärrä miksi eivät ole kuuluneet harrastuksiini aikaisemmin? Niitä kun vielä laitoin mukaan niin johan oli lihakset hapoilla! Viime etureisi treenistä hyvä esimerkki. Lämmittelyn jälkeen prässiä (136-186kg) ja sen jälkeen kyykkyjä Smithissä. Tein ensin muutama sarja pyramiidikorotuksilla 15*32kg, 12*37kg, 10*42kg, 8*47kg, 6*52kg, 4*52kg. Tossa nyt lämmittely sarjat mukana, mutta sitten 52kg jälkeen lähdin pudottamaan toisinpäin. Eli samat painot ja toistot uudestaan toisinpäin, lisänä vielä 15*27kg sekä 15*22kg. Lopuksi pelkäsin oikeasti etten enää pääsisi ylös, ja hiki virtasi kuin saunassa. Ihana tunne, sitä oli ikävä! Tämän jälkeen oli jo erittäin suuria vaikeuksia kävellä kunnolla, ja sen perään vielä reisiojentajassa pumppisarjoja. Treenin jälkeen pääsin ylös hinaamalla itsenä käsivoimilla kaidetta pitkin 😉

Tulos: Kahteen päivään en ole kävellyt irvistelemättä. Jess, mission completed 😉 Näin sen mun mielestä kuuluu olla, ja siihen on pyrittävä. Vaikka lihaskipu seuraavina päivinä saattaa tuntua vähän inhottavalta jos ei ole tottunut, niin jollain kierolla tavalla se on silti ihan paras tunne! On se vaan niin ihanaa olla jumissa kun tietää että treenit mennyt perille! 

 Kuva marraskuulta, silloin pidin jalat todella edessä kyykätessä, jolloin liike ei kohdistunut etureisille.
Välillä on vain katsottava itseään peilistä ja miettiä että treenaako oikeasti niin kovaa kun kykenee vai vetääkö treeninsä omalla mukavuusalueellaan?

3 thoughts on “Day after workout ja missään ei tunnu?

  1. Nyt joka treeniin vaan samanlainen intensiteetti! Treenin jälkeisinä päivinä pitää tuntua jossain 🙂

    Tsempit treeneihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.