9. Normaali ruoka, mikä se on?

Posted on Posted in Punttimimmi, Ruokavalio, Terveys
Saan tosi usein kuulla että ”miksi et voi syödä normaalia ruokaa” tai että ”lopeta nyt tuo pelleily ja syö oikeaa ruokaa”. Sillä esim. broileri ja riisihän ovat todella ”epänormaalia” ruokaa, mutta ihan oikeasti niin moni hämmästelee sitä.
Tiedän perheen jossa isä ja 9v tytär voivat syödä päivälliseksi pelkkää raakaa kalkkunaa ja tunnin päästä juoda kurkkumehua. Se on heille ihan normaalia ja he voivat erinomaisesti, eivätkä tunne jäävänsä paitsi mistään.
Tämä on minulle normaalia;
Ja tietty just näissä kuvissa mitä valitsin niin näkyy kasviksia vain yhdessä 😀
 ei tämä:
Se mikä on ”normaali” ruoka on täysin siitä kiinni minä miellät ruoan olevan. Joillekin se on esim. nautintoaine, toisille puhtaasti pelkkää polttoainetta. Minulle on normaalia pitää ruokaa osana kokonaisvaltaista hyvinvointia, niin että jokaisella suunpalalla on funktio. Kyse ei tietenkään ole pelkästä makroravinnejakaumasta, vaikka sitä moni pitää ruoan terveellisyyden mittarina. Kyse on ruoan kaikista ravintoarvoista ja niiiden yhteisvaikutuksista. Tätä nykyä myös siitä miten saisin ruoastani vaihtelevampaa sekä maukkaampaa ja myös tätä kautta hyvinvointiani tukevaa. 
Ruoasta saa ja pitääkin nauttia! Mutta jos mietit vain sitä nautintoa etkä ruoan sisältöä, niin lopputuloksena voi olla se ettei elämä ole yleisellä tasolla kauhean nautittava. Pahimmassa tapauksessa elämänlaatu kärsii.

33 thoughts on “9. Normaali ruoka, mikä se on?

    1. Älä, pelleilyä e ju va vi håller på me… 😀 Tack 😀 Sen en annan, ”nauttisit nyt sinäkin välillä elämästä”, gaah 😀

  1. Hei, voisin suoraan sanoen sanoa samaa kuin Weera aiemmin, mahtava blogi ja oikein inspiroiva. Huomasin varmaan viime viikolla siun blogisi kun itse innostuin kuntoilusta ja terveellisemmästä elämäntavasta. Ainoa ongelma on tällä hetkellä kumminkin se ruokavalio. En oikein tiedä mitä kannattaisi syödä aamulla että jaksaisi mahdollisimman pitkään päivälle. Haluaisin kovasti saada vatsalihakset taas kuntoon ja muutenkin fyysisen kestävyyden paremmaksi. Onko vinkkejä aamupalan suhteen? 🙂

    1. Kiitos Lea kehuista ja pahoittelut että vastaamisessani on kestänyt! Paras jos haluaa koko päivän pysyä virkeänä on mielestäni noin 20 minuutin vapaamuotoinen aamujumppa minkä päälle 6 kananmunaa. Jos ei ole treeniä syön tattaripuuroa, mutta se ei anna ihan samaa energiaa. Tsemppiä uuteen elämäntapaan! 🙂

  2. Paluuviite: ml574 bbk 80s black

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.