Kamppailukokeiluja, punttia ja liian painava morsian

Posted on Posted in Kamppailulajit, Puntti, Punttimimmi, Treeni, Yhteistyöt, Yleinen

Huh, tietääpähän taas treenanneensa! Sunnuntaina kävin Sambon peruskurssilla, oli ihan sairaan siistiä! Olin kirjoittanut tästä pitkän postauksen mutta unohdin tallentaa sen, ja vahingossa löin mokkulan ulos koneesta niin se hävisi bittiavaruuteen siinä samalla. Sellaista sattuu välillä, eli muistellaanpa sunnuntain treeniä uudestaan! Treenin vetäjä on ymmärtääkseni Valkovenäjästä ja puhuu rajallisesti suomea ja englantia. Suurin osa treeniin osallistuineista olivat kuitenkin venäjänkielentaitoisia, joten käänsivät pidemmät jutut meille jotka eivät venäjää ymmärrä. Jonkun hassun sanan aina välillä ymmärsin tällä mun ½ vuoden venäjänkielen opiskelulla, mutta sillä nyt ei kovin pitkälle pääse… 🙂

Ja tästä pakko heti antaa ihan jäätävät kehut vetäjälle, en ole ikinä tavannut ketään kenen kanssa pystyisi näin hyvin kommunikoimaan vaikkei samaa kieltä juurikaan puhu. Hän esitti tekniikat tosi selkeästi näyttämällä ne useaan kertaan, aina jos teki jotain väärin tai ei ymmärtänyt niin näytti mitä oli tehnyt väärin ja miten sen kuuluisi tehdä, sen sijaan että selittäisi saman asian. Tälleen ainakin minä hiffasin puolet nopeammin kun tarvitsi vain matkia hänen liikkeitään eikä miettiä kumpi nyt olikaan se oikea käsi tässä asennossa. Kun painii ja kädet ja jalat ovat ihan sikinsokin niin mulla on ainakin tosi vaikea hahmoittaa että kumpi on oikea ja kumpi vasen! 😀

Heti alkulämmöissä ihmettelin liikkeiden vaativuutta, ei ollut ihan samanlaisia lämmittelyliikkeitä kuin mitä muilla peruskursseilla. Esim. kun Hokun ja BJJn lämmittelyissä ollaan tehty sukelluspunnerruksia, niin tässä se vietiin askeleen pidemmälle ja tehtiin käsilläseisontasukelluspunnerruksia. Toi tuskin on mikään oikea nimi, mutta siis että seisoo käsillä ja punnertaa sellaisen sukellusliikkeen jalat ilmassa. En todellakaan ollut mikään mestari tässä, mutta kivan haastavaa ja kanssatreenaaja sitten jossain vaiheessa viittomalla näytti että kannattaa kääntää kasvot sivulle tai osuu nenä lattiaan. Fiksu pointti 😀 Mulle sitten treenin aikaan valkeni että suurin osa tähän treeniin osallistuneista eivät todellakaan olleet mitään aloittelijoita, vaan tulivat muuten vain jumppaamaan alkeiskurssille. Tuntuu hassulta puhua ”suurimmasta osasta”, sillä oltiin muihin peruskursseihin verrattuna tosi pieni ryhmä, en laskenut tarkkaan mutta noin 12 henkeä.

Tehtiin muutama perustekniikka; jalkalukkoa, käsilukkoa ja yhden jalan alasvientiä hinkattiin koko treenin, muutamasta eri aloitusasennosta. Sujui yllättävän hyvin, vaparitreeneissä en ikinä oppinut alasvientejä kunnolla, mutta nyt jo tuntui kulkevan paremmin kuin silloin. Ehkä vaati muutaman vuoden sulattelemista että pystyisin hahmoittamaan miten pitää tehdä? 😀 Treenin päätteeksi vetäjä kehotti tulemaan myös muihin kuin peruskurssin Sambo treeneihin, ettei niihin tarvitse rajoittua vaan kaikissa voi käydä. Kieltämättä houkuttavaa käydä monta kertaa viikossa, lauantaisin on Combat Sambo treenit jotka muistuttavat aika paljon vapaa-ottelua, kun lyönnit ja potkut ovat mukana. Kaikki varusteethan mulla on jo. Mutta koitan kyllä alkuun himmailla, tärkein on kuitenkin oppia perusteet eikä luulla itsestään liikaa ja sitten loukkaantua kun ei olekaan niin hyvä kuin mitä haluaisi.  Tosi kivat treenit olivat, tuli juurikin se BJJ treeneistä kaipaamani ”tää on niin mun juttu” -fiilis, ootan tosi paljon seuraavia treenejä, oon ihan liian innoissani 😀

IMG_4914 IMG_4916

Kamppailutreenien aikana mulla menee yleensä pohkeet hapoille, mutta heti treenin jälkeen kun pääsen pukkariin vedän Zeropoint-kompressiosäärystimet jalkaan. Onneksi hyöty tuntuu heti ja auttavat jalkoja palautumaan tehokkaammin! Kaapelilla kun on 3 kerrosta käveltävä alas treenien jälkeen. Hissi toki löytyy mutta sitä vältän mahdollisimman pitkälle. Muistakaa muuten hyödyntää koodi ”Punttimimmi”, sillä saa kompressiosäärystimistä ja muista tuotteista -10% alennuksen Tritaniumstore.fi:stä tammikuun loppuun saakka! 🙂

Eilen kävin Hokutoryu-Jujutsu treeneissä, en viitsi sitä sen kummemmin avata kun tästä tulee muuten ihan liian pitkää kamppailuhöpinää, mutta ihan kivasti meni treeni! Treenin lopussa tehtiin hauskaa ”loppulämmittelyä”, piti olla parittain painoerona +-20kg ja kantaa toista erinäköisissä asennoissa. Mun pari oli mua isompi mies, sanoi painavansa 90kg. Reppuselkä ja sellanen sylissä pitäminen jossa kannettavan selkä on kantajan vatsaa päin meni ihan hyvin, mutta ”morsian ovikynnyksen yli” -kantoasento oli mulle liikaa, joten siinä jouduin hänet kantamaan repparissa mikä oli toinen vaihtoehto. Tästä tavoitteeksi että muutaman kuukauden päästä saan 90kg ”morsiammen” kannettua kynnyksen yli ja salin ympäri! 😀

IMG_5130

Tänään kävin iltapäivästä vähän shoppailemassa, mukaan eksyi mm. pitkähihainen treenipaita! Illasta oltiin Rosan kanssa sovittu treenitreffit, onnistuin myöhästymään vähän kun en millään keksinyt mihin olin treenikenkäni hukanneet, meni varmaan vartti löytää! SYY: olin laittanut ne kenkäkaappiin mutta ne olivat sieltä tippuneet niin että olivat kaapin takana tavallaan sen alla, ei ihme ettei löytyneet ihan heti 😀 Mun olkapäät taas eilen treenin yhdeydessä kipeytyivät, kesällä kun samasta vaivasta valitin niin viisaammat kaveri veikkasivat kivun olevan peräisin kiertäjäkalvosimista. Tuntuu siis vihlontaa olkapäissä, ja vähän siltä kun olisi jokin jumissa, mutta se jumi ei lähde vaikka kuinka sitä olkapäätä yrittäisi eri asennoissa liikuttaa. Tänään olivat punttitreeniä tehdessä entistä aremmat, kulmasoutua telineessä en pystynyt tekemään ollenkaan, joten päädyin yhdenkäden kulmasoutuun, joka ei tuntunut ikävältä.

IMG_5079

Penkki käsipainoillakaan ei onnistunut, muutaman toiston sain tehtyä mutta sitten sattui liikaa. Lopuksi päädyin tekemään eri liikkeitä sitten juurikin kiertäjäkalvosimille, 1kg käsipainoilla kääntelin käsiä yms.  

IMG_5117

11 thoughts on “Kamppailukokeiluja, punttia ja liian painava morsian

  1. Ooo..sekö se olkapää vaiva on. Mulla samaa oikeassa. Tuntuu sellanen paine tietyissä asennoissa ja odottaa, että sen kuuluis naksahtaa tai jotain vastaavaa, mutta niin ei vain käy, vaikka miten vääntelee. Pari kevyempää treeniä ja sitte se helpottaa, mutta hieman kyllä haittaa menoa. 😛

    1. En ole lääkäri enkä lääkärissä käynyt, mutta näin kaverit ainakin väittivät 🙂 Muutamaa jumppaliikettä suosittelivat joita aina oireillessa olen tehnyt, mutta kun ei oireile niin ne liikkeet helposti unohtuvat! Toivotaan ettei mitään sen kummempaa, tsemppiä treeneihin!

  2. Minkä kokoset sulla on noi säärystimet. .? Aattelin tilata mut en oo varma koosta ku S on 33cm saakka ja mulla pohe 34cm ..

    1. Hei!

      Itselläni on säärystimet koko L, pohkeen ympärysmitan ollessa 39cm. Mikäli pohkeesi on 34cm ottaisin M kokon (33-37cm), niin ei ainakaan ole liian kireä. Mikäli koko vielä mietityttää niin Tritaniumstoren asiakaspalvelussa http://www.tritaniumstore.fi/page/9/asiakaspalvelu osataan varmasti myös neuvoa! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.