Punttitreeni – välikuolema – kamppailutreeni

Posted on Posted in Kamppailulajit, Puntti, Punttimimmi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Aina kun on sellainen fiilis etten jaksa nousta sängystä eikä ole mitään pakottavaa tarvetta siihen, niin käy helposti niin että nukun puoli päivää tai jopa kokonaan päivänvalon yli (olen siis yön hereillä). Tästä seurauksena päivä jääkin aika tahmeaksi, en saa oikein mitään aikaiseksi ja väsyttää koko loppupäivän. Siksi uusi tavoitteeni onkin aina patistaa itseäni sängystä ylös, vaikka yöunet jäisivätkin vähän lyhyemmiksi, niin päivä lähtee niin paljon paremmin käyntiin kun lähtee jumppaamaan sen sängyllämakoilun sijaan. Teen viikonloppuisin yötöitä, mutta pyrin arkisin hiljalleen kääntämään rytmin normaaliksi päivärytmiksi. Saa nähdä miten lähtee sujumaan kun kesäkuusta asti olen elänyt täysin päinvastaisessa rytmissä kuin suurin osa suomalaisista. Sunnuntai on aina vaikein päivä, sillä olen valvonut edellisen yön ja nukkunut pitkään. Esim. viime yönä menin nukkumaan vähän kello 1 jälkeen, mutta nukahdun joskus 4.30 maissa. Tänään sitten heräsin 12 maissa ja päätin heti nousta ylös vaikka uni olisi kyllä vielä maistunut. Hyvä päätös! 🙂

Söin aamupalaa, hoidin vähän kirjanpitoa ja lähdin punttisalille jumppaamaan. Tänään aloitin treenikierroksen numero 8. Viimeeksi kirjoitin että olkapäät olivat sen verran kipeät ettei kulmasoutu telineessä eikä penkkipunnerruskaan onnistuneet, mutta nyt olkapäät eivät onneksi ilmoitelleet itsestään ollenkaan. Ensin hyvät lämmöt, sitten reversekonetta ja siitä vielä yllämainittuja liikkeitä vuorotellen. 

nat1Tosi kivaa miten vihdoinkin pääsen ohjelman mukaisesti koroittamaan painoja, yli kuukauden kun on samoilla painoilla junnattu, vaihdellen pienempien painojen kanssa sairastelujen jälkeen. Tosi hyvä fiilis, kyllä tämä tästä! 🙂

Treenin jälkeen vedin pientä välikuolemaa sohvalla kera tattaripuuron, sitten ei muuta kuin uuteen nousuun ja kohti Kaapelitehdasta. Tänään Hokutoryu Ju-jutsu -treenit. Iltapäivän treeneistä huolimatta oli tosi energinen olo, oikeastaan parempi olo treenata kuin silloin kun en ole toista treeniä samana päivänä tehnyt. Nyt kroppa oli jo kunnolla herännyt ja lähti hyvin käyntiin heti. Kerrattiin aikaisemmin harjoiteltuja otteita ja käytiin pari uutta irrottautumista, jossa vastustaja tarttuu kauluksista tai hiuksista kiinni. Se on kyllä tosi kivaa näissä treeneissä että otteet ovat niin käytännöllisiä, joku kauluksista tarttuminenkin kun humalassa tuntuu olevan yleisin tapa riidellä jos ei heti nyrkkejä heiluta  😀 

nat3

Treenien jälkeen päätin vielä tehdä sellaisenkin erikoisuuden että otin kuvan mun safkoista. Ne kun tunnetusti näyttävät siltä että olisivat jo kerran pureskeltu niin en hirveän usein mitään kuvia ota, mutta tässä olkaa hyvät, tältä perus päivälliseni näyttää:

nat5Bon apetit! Puolikas kurkku, kaksi tomaattia ja niiden alle piilotettu iso läjä raejuustoa, hirssiä ja broileria kookosmaitokastikkeessa. Nami, ehti jo tulla nälkäkin treenien jälkeen. Kamppailutreeneissä kun vedän protskusheikin suoraan treenien jälkeen, sen jälkeen menee n. 30 min että olen kotona ruoan ääressä, niin tulee juuri sopiva nälkä siinä välissä, päivän isoin ateria kun tulee vasta treenien jälkeen. Huomenna pidän ainakin melkein lepopäivän, vähän olisi tarkoitus käydä painimassa! Harmittaa kun Penalla ei ole tatamia, haluaisin harjoitella kaikkia kaatoja ja ukemeja vapaa-ajalla jotta niitä hallitsisi hyvin treeneissä eikä vain jotain sinnepäin! Huomenna sitten ainakin kevyttä rullailua! 🙂

2 thoughts on “Punttitreeni – välikuolema – kamppailutreeni

  1. Jag har läst din blogg i ca. 2 månader o du verkar veta va du talar om/gör. Jag har länge försökt komma på hur protein drycker funkar och jag förstår inte alls. 😀 Hur skall jag räkna ut hur mycket jag skall ta per gång och hur ofta? Jag tränar 3-4 gånger i veckan men ingen aning i vilken ”svårighetsgrad” jag tränar på.

    1. Hej, va kiva att höra! 🙂 Det är bra att börja med att dricka en återhämtningsdryck direkt efter träningen, så snabbt som möjligt, men inom en halv timme efter att du slutat. Bäst är genast då du kommer till omklädningsrummet eller medan du tänjer! På marknaden finns helt färdiga proteindrycker, som tex. Gainomax, men de innehåller ofta väldigt mycket socker. Det finns också färdigblandade pulver som innehåller både kolhydrater och protein, och de som är bara protein. De färdiga heter ofta Recovery och enbart protein Whey. Jag skulle rekomendera att ta tex 40g proteindryck (whey) direkt efter träningarna, och så en banan på det. Alltså 40g pulver blandat med passlig mängd vatten eller mjölk. Ofta tar det en stund att vänja sig vid smaken 🙂

      Hoppas du blev det minsta klokare på mitt svar, lycka till med träningarna! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.