”Sulla on kivat kädet mutta aika iso masu”

Posted on Posted in Dieetti, Duunit, Puntti, Punttimimmi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Tehokas tapa saada ikuisen porttikiellon? Tässä esimerkki: Yksi lauantai-illan viimeisistä asiakkaista kun olin ovella onnistui nimittäin vallan hyvin kommentillaan ”sulla on kivat kädet mutta aika iso masu”… 😀 Ja asiakashan on aina oikeassa? No oli miten oli, niin tulevana perjantaina aloitan dieetin! Tämä päätös siis oli tietenkin tehty jo ennen tätä kommenttia, ettei kukaan ymmärrä väärin. Syitä miksi en aloita sitä heti on kaksi:

1) Haluan tietyn päivämäärän jolloin aloitan dieetin, enkä ”aloittaa huomenna”. Silloin pystyn henkisesti valmistautumaan tulevaan ja täten varmistaa että pää on täysin hommassa mukana.

2) Lähden keskiviikkona perheeni kanssa risteilylle, jossa ollaan varattu pöytä buffettiin. Olen tässä talven mittaan huomannut että minulle ei sovi ajatus mistään vapaa-syöntipäivistä joiden jälkeen taas jatkuu dieetti, vaan se on joko tai. Joko syön rennommin tai olen dieetillä, joten en viitsi aloittaa kolmen päivän dieettiä ja sitten lopettaa sen kahdeksi päiväksi aloittaakseni uudestaan. Buffetissa sitten kevään viimeiset epäterveelliset ruoat 😀

Sain pohjan dieetille ja olen siitä ihan yli-innoissani. Ihan huippua kun on suunniteltu oman elämäntilanteeni mukaan, sielä on muistaakseni 4 tai 5 eri vaihtoehtoa päivänsaannille, riippuen onko treenipäivä, tuplatreenipäivä, mihin aikaan vuorokaudesta treenit ajoittuvat ja onko illalla töitä. Mahtavuutta! 🙂 Tällä kertaa tulen itse laskemaan kalorit, mulla on tietty kalorimäärä päivään ja ruoat, mutta lasken siis minkä verran mitäkin syön tiettynä ajankohtana. Hello keittiövaaka!

k6

Tänään kävin Rosan kanssa puntilla. Aloitin tekemällä vanhan bodyohjelmani mukaisesti jalkatreenin, mutta kyllästyin puolessa välissä pumppiliikkeisiin, joten lopuksi harjoittelin maastavetoa muutaman sarjan 50kg:lla sekä tein pystypunnerruksia tangolla.

kyykkygif

Näin jälkiviisaana olisi hyvin voinut ottaa videon monen kuvan sijaan 😀 Gifissä liike jonka ohjelman mukaan on nimeltä Sissy-kyykky, tässä huomasi varsin hyvin miten voimaa on tullut jalkoihin lisää viimeisten kuukausien aikana! Ennen 12 toistoa oli aikalailla maksimi, sitten hapotti jalkoja niin etten päässyt ylös. Nyt tein kevyeesti 15 toistoa ja lopuksi otin lisäpainot mukaan ettei olisi liian helppoa.

k8Samikset! 😀

Tarkoitus oli tänään tehdä tuplatreeni, ensin puntti ja sen jälkeen sambotreenit. Valitettavasti mun kunto ei ole edelleenkään niin hyvä kuin mitä pää haluaisi, joten oli pakko jättää sambotreenit väliin. Ärsytti pikkasen että kävin puntilla, sielä kun voi käydä milloin vain mutta sport sambotreenejä on vain kaksi kertaa viikossa 🙁 

Nyt siis tiedossa rento ilta, toivotaan että ne voimat jostain tulisivat takaisin! 🙂

40 thoughts on “”Sulla on kivat kädet mutta aika iso masu”

  1. aloitatko sää dieetin millasilla kaloreilla? 🙂 miten pitkän ajattelit vetää?

    1. Treenimäärästä riippuen kalorit vaihtelevat 1900-2500 välillä! Katsotaan, en ole tarkkaa aikaa miettinyt eli sanotaanpa vaikka että kunnes olen tyytyväinen/kyllästyn 😀 Kesään asti ainakin!

  2. Sä oot kipee ja meet dieetille? Ootko kuinka hyvin perehtynyt kehon toimintaan? Ihan näin vinkkinä, jos sä meet miinuskaloreille ja sä et oo täysin terve, niin sun kehos ei polta rasvaa vaikka olisitkin miinuksilla. Ihmisen keho yrittää korjata aina ensiksi itsensä, ei se mihinkään rasvanpolttoon keskity jos jotain on vikana 🙂 Mutta omapa on kehosi.

    1. Mistään suurista miinuskalorimääristä tässä ei ole kyse ja nyt dieetille lähtiessä en onneksi ole kipeä! 🙂

    2. Muiden perehtymiseen kehon toiminnasta en kommentoi, mutta Hensku ei ainakaan ole perehtynyt tipan tippaa.

      Rasvanpoltto ei ole mikään kehon omavalintainen asia mitä se tekee jos ei parempaa tekemistä ole. Keho käyttää tietyn määrän energiaa, ja jos sitä ei tule ravinnosta, otetaan se rasvasta. Tietysti joskus puretaan aminohappojen tarpeessa lihaksiakin, sekä vakavissa puutoksissa surkastuu muukin kudos. Ehkä Henskun keho ”keskittyy” tiettyihin asioihin, mutta meidän muiden toimii selvitäkseen ja säilyttääkseen homeostaasin, tiettyjen lainalaisuuksien mukaan. Se on aivan sama oletko kipeänä vai et, sen määrän mikä on kalorivajetta ottaa keho vararavinnostaan,valkuaisainepitoisen dieetin kanssa pääasiassa rasvasta. Eli rasva palaa aina kun on miinusta.

      Eri asia on, kannattaako mennä miinuksille jos kipeä. Sisälukutaitoinen ihminen näkee tekstistä, että dieetti alkaa aika lailla myöhempään kuin kirjoitushetkenä, joten siitä ei edes pitäisi olla huolta. Tosin tässä dieetissä on sen verran pieni miinus, että se ei haittaa kauheasti kipeänä ollessakaan. Lisäksi tarkassa dieetissä terveellisine ruoka-aineineen on yleensä paremmat edellytykset tarjota keholle sen tarvitsemia ravinteita kuin normaalimätössä. 300kcal miinus laadukkaine ruokineen, säännöllisine ruokailuineen ja riittävällä proteiinien ja ravinteiden saannilla on varmasti parempi vaihtoehto kehon paranemiselle kuin äidin suosittelema Jaffa-annostelu sekä runsaskalorinen ruokailu mitäsattuu-meiningillä.

      Vastauksessani ihan inan verran kärkäs äänensävy, enkä myöskään korottele enkä keventele sitä hymiöillä. Pieneen kärkkäyteen on syynä se, että nimimerkeillä on tapana kirjoitella hieman alentavaan sävyyn tai tärkeillen. Usein, kuten tässä tapauksessa, asioista mistä eivät kovin paljoa tiedä.

  3. Paluuviite: vans old skool teal
  4. Paluuviite: air jordan xxx cav
  5. Paluuviite: duck camo xr1
  6. Paluuviite: balenciaga gym shoes
  7. Paluuviite: adidas climacool
  8. Paluuviite: adidas nmd solar red

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.