Inbodymittauksessa: mitä on kahden vuoden aikana tapahtunut? + arvonta

Posted on Posted in Motivaatio, Punttimimmi, Ruokavalio, Tapahtumat, Treeni, Yhteistyöt, Yleinen

Viime lauantaina kävin Easywayn* Inbodymittauksessa Malmilla Sali 365 -avajaisten yhteydessä. Ensimmäisessä Inbodymittauksessani kävin Fitness Expossa 2012 joten olen jo kohta kahden vuoden ajan seurannut kehitystäni mittausten avulla. Mielestäni on ollut tosi hienoa seurata näitä tuloksia ja nähdä kuvien lisäksi myös numeroita kehityksestäni. Easywaylta mittaukset tekevät Ossi Nikula ja häntä onkin aina mukava nähdä mittausten yhteydessä ja rupatella tuloksista. Se helpottaa niiden tulkitsemista huomattavasti kun ammattitaitoinen ihminen osaa kertoa mitä eri luvut tarkoittavat ja mikä on hyvä ja missä on kehittynyt.

Tältä minun mittaukset ovet viimeisten vuosien aikana näyttänyt kronoloogisessa järjestyksessä:

kuva 3 (35)8.9 2012, ikä 18v

Paino: 81,4kg
Lihasmassa: 31,1kg
Rasvamassa: 26,0kg
Rasvaprosentti: 32,0%
Visceral fat: +90

kuva 4 (24)1.9 2013, ikä 19v

Paino: 74,8kg
Lihasmassa: 31,6kg
Rasvamassa: 18,4kg
Rasvaprosentti: 24,6kg
Visceral fat: +64,2

kuva 2 (47)8.3 2014, ikä 20v

Paino: 78,1kg
Lihasmassa: 32,1kg
Rasvamassa: 21,0kg
Rasvaprosentti: 26,9%
Visceral fat: 81,3

kuva 1 (54)16.8 2014, ikä 20v

Paino: 80,3kg
Lihasmassa: 33,7kg
Rasvamassa: 20,8kg
Rasvaprosentti: 25,9%
Visceral fat: 85,2

Olin positiivisesti yllättynyt viime mittauksen tuloksesta, sillä kesän treenaaminen ei ole ollut optimaalista, mutta ilmeisesti olen silti saanut jotain aikaiseksi. Tai sitten työ tehtiin keväällä ja kesällä jotenkuten ylläpidetty.. Seuraavaan mittaukseen menen varmaan taas Fitness Expon yhteydessä johon on noin kaksi kuukautta, saa nähdä mitä siihen mennessä ehtii tapahtua! 🙂

kuva 1 (55)Ossin kanssa tuloksia pohtimassa

Easyway tekee mittauksia vuoden ympäri ympäri Suomea, joten jos kiinnostaa milloin mittauksia tehdään sinun lähelläsi kannattaa liittyä Easywayn avoimeen Facebookryhmään, jossa tiedotetaan kaikista tapahtumista. Kuten Ossin kanssa juttelimmekin niin tämä ryhmä ei ole tarkoitettu vain HC-bodareille vaan ihan jokaiselle. Niin kuin Inbody mittaukset muutenkin, ei tarvitse olla rasvaprosentti 2 jotta mittauksiin voisi mennä vaan niistä on hyvä ihan jokaisen seurata omaa kehitystään, oli tavoite sitten laihtua, kerätä massaa, kisata tai kuntoilla ihan omaksi ilokseen. Ainahan sitä on mukava nähdä miltä kehonkoostumus näyttää tavoitteista riippumatta 🙂

Siksi laitetaan tähän mukaan myös arvonnan, eli yhdelle teistä olisi tarjolla ilmainen Easyway Inbodymittaus! Osallistuaksesi arvontaan kommentoi tämän postauksen alle mitä tavoitteita sinulla on treenin suhteen, sana on vapaa ja sekä isot että pienet tavoitteet lasketaan! 🙂 Aikaa osallistua arvontaan on tästä päivästä viikko, eli sunnuntai 31.8 asti ja maanantaina arvon voittajan! Muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi jotta sinuun saadaan yhteyttä mikäli arpaonni suosii!

kuva 2 (48)

* Olen saanut osa mittauksista joissa olen käynyt yhteistyönä.

37 thoughts on “Inbodymittauksessa: mitä on kahden vuoden aikana tapahtunut? + arvonta

  1. Tavoitteeni treenin suhteen on terveellinen kroppa. Ensin yritän vaan parantamaan kestävyyteni mutta haluan myös parantaa lihaksiani. Tavoitteena on pidemmästä päästä päästää savusukeltajaksi mihin vaaditaan mm. 45 kilolla 18 kertaa penkistä, eli siinä saattaa mennä aikaa… Mutta aina voi yrittää, ja kannattaakin 😉

  2. Tavoitteeni treenin suhteen on tiputtaa vielä viimeiset 15-20 kiloa rasvaa pois (40 kiloa takanapäin) ja sen jälkeen alkaa kasvattamaan lihaksia ja hakemaan tervettä, hyvännäköistä ja lihaksikasta kroppaa 🙂 treenaan omaksi ilokseni ja sen takia että oma kroppa miellyttäisi omaa silmää:)

  3. Tavoitteenani on saada terve, treenattu, sopusuhtainen kroppa. Haluaisin lisää lihasta, mutta helpommin sanottu kuin tehty…Haluaisin olla tyytyväinen ja sinut oman kroppani kanssa!

  4. Tavoitteenani on pienentää rasvaprosenttiani ja olla tyytyväinen itseeni 🙂

  5. Tavoitteena on päästä eroon syömishäiriön ja ylikunnon aiheuttamista tuhoista!

  6. Tavoitteenani on kehittää lihasmassaani ja tulla voimakkaammaksi ja tietysti saada siinä sivussa hyvän muotoisen vartalon sekä tulla energisemmäksi arkielämässäni. Nyt olen 2 kk käynyt säännöllisesti salilla ja eritän saada sen pysymään säännöllisenä! Aikaisemmin olen aina ennen ollut liian radikaali ja treenannut liikaa, jolloin on aina tullut stoppi ja luovuttaminen jossain vaiheessa. Nyt aion toteuttaa kaiken maltillisesti ja rauhallisesti ja tunnen onnistuvani siinä 🙂 tämä mittaus auttaisi saamaan tietoa lähtötilanteestani ja hyvän tsemppauksen tuleviin treeneihin!

  7. Enemmän lihasta, vähemmän rasvaa. Siinäpä mun tavoite 🙂 Hitaasti mutta varmasti edetään, välillä otetaan vähän takapakkia, mutta tahto on kova!

  8. tavoitteena saada treenattu, normaalipainoinen kroppa, josta ei enää näy jälkiä itsensä näännyttämisestä ja syömishäiriöstä. 🙂 tällä hetkellä koitetaan lihoa 55-kiloon / siihen et kuukautiset palaa takaisin, sitten saan tosissani alkaa punttaamaan uudestaan, nyt mennään kävelyn, ratsastuksen, pyöräilyn ja helpon lihaskunnon parissa! 🙂

  9. Tavoitteena pienentää rasvaprosenttia eli kiristellä pois muutamia kiloja 🙂

  10. Kisoja kohti ollaan kovaa vauhtia menossa. Edellisen kerran oon käynyt inbody mittauksessa n. 1,5v sitten, joten olisi kiva tietää että mitä on puolessatoistavuodessa saanut aikaan. Vaikkei noita nyt pidäkään lukea kuin raamattua, sillä nuohan on vaan suuntaa-antavia lukuja, niin silti olisi tosiaan kiva antaa vähän sellasia suuntaa-antavia numeroita ettei olla menty ihan perse edellä puuhun, hahhah 😀 Mutta juu, mukana ollaan arvonnassa ehdottomasti!

    piapoikonen@hotmail.com

  11. Tavoitteenani on oppia syömään ja liikkumaan niin, että mieli ja keho voivat hyvin. Noin konkreettisena tavoitteena vartalon suhteen on saada lihasta ja pidettyä rasvat suhteellisen alhaisena. 🙂

  12. Tavoitteena näin 4kk synnytyksestä kasvattaa lihasmassaa ja saada keskivartaloa kuosiin 🙂 jännä olisi myös nähdä mihin suuntaan on menty kun itsellä pari vuotta edellisestä mittauksessa ja kiva tietää miten rauhallisempi saleilu raskausaikana on vaikuttanut kroppaan..

  13. Mun ensisijainen tavoite treenin suhteen on saada hyvää oloa ja tasapainottaa puuduttavaa arkielämää liikunnalla. Sen jälkeen tulevat sitten voimakkaamman ja terveemmän kropan tavoittelu, eli lisää lihasta 🙂 Haluan, että kehoni pystyy suoriutumaan erilaisista fyysisistä haasteista läpi elämäni.

  14. Päällimmäisenä mielessäni on treenin tuoma hyvä fiilis koko kehoon! Tavoitteenani on toki kasvattaa lihasmassaa ja saada terveellä tavalla muodokkaampi vartalo, mutta kokonaisvaltainen hyvinvointi on mielestäni tärkeintä. Treenistä tulee vaan aina niin hyvä olo! 🙂

  15. Tavoite on saada lisää lihasta ja vähentää läskiä. Työni puolesta minun pitää olla hyvässä fyysisessä kunnossa. Kuntoni on tällä hetkellä ihan ok, mutta lihoin väärän lääkekuurin seurauksena 5kg, jota on vaikea saada pois. Olen käynyt viimeksi n.1,5v sitten mittauksissa ja olisi kiva nähdä mitä kropassa on muuttunut 🙂

  16. Tavoitteena saada lisää lihasta ja toki rasvan palaminen on plussaa. 😉 Etenkin selkään leveyttä sekä olkapäihin ja peppuun lisää pyöreyttä kiitos! 😀

  17. Tavoitteenani on unohtaa vaaka ja painon kyttääminen ja mitata edistymistä muilla tavoin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että haluan parantaa tuloksiani etenkin maastavedossa, kyykyssä, penkissä ja pystypunnerruksessa ja olla samaan aikaan tyytyväinen peilikuvaani. Toivon, että tämä vaa’an unohtaminen ja tuloskeskeinen tapa treenata näkyy myös vartalossa. Tällä hetkellä keskityn saamaan lihasmassaa etenkin selkään, jalkoihin ja olkapäihin, sekä sulattamaan ylimääräisiä makkaroita keskivartalosta. Mikä olisikaan parempi tapa seurata edistymistä kuin Inbody-mittaus 😉

  18. Tavoitteena sopusuhtainen kroppa, hyvissä voimissa oleva vajaa nelikymppinen äiti, joka saa mielensä (lue: hermonsa)rauhoittumaan kuntosalilla.

  19. Nyt syömishäiriöstä ylipäästyäni oon innostunut reenaamisesta tosissani ja tavoitteenani onkin terve, lihaksikas kroppa. Yläasteella harratin paljon urheilua ja lihasmassaa oli jonkin verran, nyt tarkoitus saada vähän näkyvämpiä muotoja. Mihinkään kisoihin en tähtää, mutta ensi keväänä aloitan liikunnanohjaajaksi kouluttautumisen, joten kunnon pitää olla suhteellisen hyvä jos aikoo kestää siellä 😀 Viimeksi olen käynyt mittauksessa n vuosi sitten (jolloin painoa oli melkein 10kg vähemmän kuin nyt, siis alipainon puolella), olisi kiva nähdä vähän uusia lukemia!

  20. Mun tavoitteena on parantaa koko kropan lihaskuntoa ja kiinteytyä samalla! 🙂

  21. Vuoden aikana rasvat laski hyvin ja lihas tuli tilalle, kuitenkin nyt havittelen lisää sitä lihasta ja yks konkreettinen tavoite on isommat ja erottuvat olkapäät!!:) toinen tylsä mutta sitäkin tärkeempi tavoite on kehonhuollossa paraneminen ja yleisen liikkuvuuden kohottaminen ja huoltaminen 🙂

  22. Kultainen keskitie treenin suhteen on tavoitteeni. Ei liian vähän, ei liikaa. Juuri sopivasti: oman kropan mukaan. 🙂

  23. Treenien tavoitteena on terveyden ja kunnon ylläpito, lihaksikkaampi eli voimakkaampi kroppa sekä saada se tuttu hyvä olo ja energiaa arjen jaksamiseen!☺

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.