Training for warriors

Posted on Posted in Kamppailulajit, Motivaatio, Punttimimmi, Terveys, Treeni, Yleinen

Maanantaina lähdin iltapäivästä Tampereelle. Hyvin olin suunnitellut että käyn ensin pankissa tekemässä tilityksen ennen kun menen odottamaan Onnibusia. Lähdin kotoa ajoissa ja kävelin oikein hitaasti ja nautin kauniista säästä. Kunnes pankkiin tullessani huomasin että lompakko jäi kotiin. Ei voi olla todellista, en ole ikinä unohtanut sitä ennen, ja nyt olin jättänyt sen pöydälle kun tuplavarmistin että kaikki oli mukana siinä 😀

Paniikissa sitten mietin että mitä tekisin, sillä olisi vain tosi noloa ilmestyä Tampereelle ilman lompakkoa (matkalippu oli puhelimessa), mutta oli myös olemassa riski etten ehtisi bussiin ajoissa jos lähtisin kotona käymään. 35 minuuttia bussin lähtöön ja 3,5km treenirinkan kanssa ruuhkassa, mutta ehdin oikein hyvin. Itseasiassa ylitin kaikki tavoitteeni kun olin odottamassa bussia jo 20 minuutin päästä, itseasiassa samaan aikaan kun alunperin oli tarkoitus. Ilmeisesti en ole ihan niin rapakuntoinen kuin mitä itsestäni kuvittelen! 😀

kuva 1 (10)

Tämä ei ole mikään Onnibusin sponsoroima juttu jos joku niin ajattelee, mutta pakko hehkuttaa heidän toimintaa. Olin niin positiivisesti yllättynyt, ennen en ollut heidän busseilla kulkenut. Bussi oli tosi siisti, moderni ja tilava ja henkilökunta leppoisaa. Minun edessäni istuva tyttö nimittäin tiputti puhelimensa seinän ja istuimen väliin niin ettei millään saatu sitä sieltä pois. Yhden pysäkin kohdalla missä oli tarkoitus odottaa pari minuuttia hän meni kysymään kuljettajalta apua ja kuljettaja tuli auttamaan ja lopulta se saatiin sieltä pois toisen matkustajan avulla. Yhtähyvin olisi voinut tuumata ettei ole aikaa auttaa että saa nyt itse kaivaa sen sieltä. Jäi tosi hyvä fiilis varmasti kaikille vierestä seuranneille 🙂 Niin ja tämä matka maksoi 8€.

kuva 4 (6)

Tampereella katsottiin sitten mun painitekniikkaa. Mä en oikeasti osaa mitään perusjuttuja ja ilman niitä on tosi vaikea olla hyvä. Kovinkaan pitkälle kun mun jyräämistekniikalla ei pääse jos toinen osaa edes pari perusjuttua. Harjoiteltiin guardista poistumista sekä niin että olin se joka makaa selällään ja se joka on siinä guradissa kiinni. Vihdoinkin tuntui että tajusin nää jutut, on mulle toista tekniikkaa aiemmin yritetty opettaa mutta en oikein osannut sitä hahmoittaa. Tämän lisäksi käytiin sitten vähän hapetuksia ja venyttelyä ja mun pakarat hierottiin auki. Vähän on ollut mustelmilla eikä istuminen ole sen jälkeen ollut kovin mieluisaa 😀

Aloin lukemaan Martin Rooneyn kirja Training for warriors:

kuva 2 (9)

Tosi mielenkiintoinen kirja, vaikka en sitä kovin pitkälle ehtinyt lukea. Siinä tuli kuitenkin tällainen tekstiosio vastaan:

kuva 3 (6)

Tämä on juuri sitä mistä olen täällä puhunutkin. Että haluan karsia mun elämästä kaiken turhan pois ja keskittyä vain niihin oikeasti tärkeihin asioihin. Treenaamiseen, itsensä kehittämiseen kaikilla osa-alueilla sekä mun läheisiin.

Tähän kuuluu mm. se että sillä en pysty vaikuttamaan kuin omaan elämääni ja omiin tekoihini, niin haluan oppia olemaan stressaamatta muista ihmisistä ja heidän teoistaan ja päätöksistään, koska niihin en pysty vaikuttamaan vaikka kuinka haluaisin. Haluan että tavoitteeni ovat sellaiset jotka eivät ole riippuvaisia kenestäkään muusta, vaan työ on itse tehtävä jos jotain haluan. Ja toisinpäin, kukaan muu ei voi pilata mun unelmia jos itse teen töitä niiden eteen sillä ne eivät ole muista ihmisistä riippuvaisia.

kuva

Sain lainaan 1001 submissions kirjan. Tänään ikäväksekseni heräsin kuumeisena, mutta kun tulen terveeksi alan kuivaharjoittelemaan itsekseni tekniikoita kotona. Saan jossain vaiheessa nyrkkeilysäkkini äidin luota, mun katto ei kestä kiinnittämistä mutta ajattelin että siinä on hyvä ”vastus” tekniikkaharjoitteluun ja voi sitä maassa lyömistäkin harjoitella! Nyt pitää vain malttaa että oon terve, pikkasen ärsyttää mutta eikai näille mitään mahda. Pari viikkoa sitten pidin ”pakkolomaa” treeneistä kun olkapäätä ja jalkaa särki ja olen ollut todella tyytyväinen siihen päätökseen. Että oikeasti kuuntelin mun kehoa vaikka salille olisin tietenkin halunnut, niin sai sitten kipuilevat kohdat rauhassa parantua! 🙂

33 thoughts on “Training for warriors

  1. Paluuviite: ua curry curry 2 low
  2. Paluuviite: off trainers sale
  3. Paluuviite: fila sport tumblr.com

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.