Punttinössö

Posted on Posted in Kisat, Motivaatio, Puntti, Punttimimmi, Terveys, Treeni, Yleinen

Pikkuhiljaa alkaa olemaan vähän kriittinen vaihe mun treenien suhteen, jos aion maaliskuussa otella SM-kisoissa niin olisi erittäin hyvä jo päästä jumppaamaan. Pyrin kuitenkin välttämään asiasta stressaamista, asiat kun harvemmin muutenkaan menevät niin kuin haluaisi. Nimimerkillä viime kisat yhdellä kuumeettomalla päivällä! 😀 Tavoitteeni on kuitenkin olla hyvässä kunnossa, niin että myös jaksan otella enkä ainakaan häviä sen takia, että kunto loppuisi kesken 😀 Mutta ensin pitää saada keuhkot kuntoon, ennen kuin edes ajattelen treenaamista.

Oikeastihan sitä treenin ajattelemista on vaikea välttää ja voi Pyhä Sylvi, että mä haluan jo olla kunnossa ja treenata! Vielä en ole saanut pipoa kiristetty ihan hirveille leveleille mikä on mulle yleensä tavanomaista sairastellessa, sillä tässä alkaa vissiin pikkuhiljaa oppimaan siihen ettei ole järkeä liian aikaisin jumpata. Mutta tekee ihan älyttömästi mieli jo liikkumaan, treenaamaan, hikoilemaan. Yllättäjänä se, että mun tekee ihan hirveästi mieli tehdä bodytyylinen selkätreeni. En nimittäin muista milloin olisi viimeeksi tehnyt mieli bodata! 😀

10966673_10152761097683924_1944717682_nPaidassa on oikea asenne! 😉

Mun punttitreenailut loppuvuodesta oli melko vähäiset. Se etten saanut mun 10 kerran korttia käytettyä ennen kuin se 3kk jälkeen meni umpeen kertoo oman tarinansa (mikä kyllä harmitti). Syyhän ei kyllä varsinaisesti ole motivaatiossa vaan terveydentilassa. Viimeeksi olen esimerkiksi hierojalla uskaltanut käydä syyskuussa, kun sen jälkeen on sairastelua pukannut.

Mun lemppariliike punttisalilla tällä hetkellä on ehdottomasti maastaveto! Perustreenini on aika pitkälti sitä, että lämmittelen, sitten maastavetoa n. 30min (painona yleensä 50kg), päälle kyykkyä ja pystypunnerrusta tangolla, liikkeet vuorotellen ilman taukoa. Jos aikaa vielä on niin lopuksi jotain eristäviä liikkeitä. Hip trust on ollut nyt muutaman kerran kokeilussa ihan omalla painolla, kun ajattelin että se voisi olla kiva ottaa ohjelmaan.

Tästä olikin tänään puhetta, että pitäisi saada hieman järjestelmällisyyttä ja tavoitteellisuutta mun punttitreeniin. Ei tässä varsinaisesti ole mitään muuta vikaa kuin se, että painot junnaavat paikallaan. Eikä se johdu siitä ettei voimaa olisi, vaan siitä, että rohkeus ei riitä. Nössö mikä nössö! 😀

Viime syyskuussa nostin pari kertaa 110kg maasta, ihan hirveällä tekniikalla ja se otettiin videolle. Sitä videota tuli katsottua sen verran monta kertaa, että sain itseni vakuutetuksi että aivan varmana rikon itseäni jos jatkan noin.

mave

Seurauksena siitä, en ole yksin treenatessa uskaltanut laittaa mitään kunnon painoja. Olen pelännyt, että ilman valvovaa silmää katsomassa mun tekniikkaa hajotan itseäni raskaan tuntuisia painoja nostellessa. Ja kyllä tolla tekniikalla hajoaakin jossain vaiheessa. Valitettavasti poistin vahingossa videon niin en pääse sitä enää katsomaan että oliko nyt niin paha kuin mitä mielessäni… Mutta eiköhän (toivottavasti) tekniikka ole siitä parantunut, kun tässä on sen jälkeen tullut tehtyä noin miljoona toistoa 50kg:lla tekniikkaa ihmetellen.

Nyt tarkoitus ei ole mitään maksimeita varsinaisesti lähteä tekemään, mutta lihasten pitäisi saada myös kunnon rasitusta eikä pelkästään sunnuntaijumppaa tekniikkaa ihmetellen. Jos ei vapaalla tangolla perusliikkeissä, niin sitten laitteissa. Pitäänee tutustua tarkemmin salin tarjontaan ja miettiä mitkä olisi hyvät liikkeet niillä puitteilla mitä uudessa salissa on. Salihan siis ei itsessään ole uusi, mutta meikäläinen on siellä uusi kävijä 😀

Enää tämä viikko antibiootteja jäljellä, toivottavasti sen jälkeen saisin treenata kunnolla! 🙂

35 thoughts on “Punttinössö

  1. Paluuviite: or bleu nike kyrie 4

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.