Kuvapommi Nizzasta ja Monacosta

Posted on Posted in Muoti, Punttimimmi, Reissut, Ruokavalio, Tapahtumat, Yleinen

Bonjour, täällä olen viime yönä palanut kotisuomeen ja ajattelin kerrankin tehdä reissupostauksen kun se on vielä tuoreessa muistissa. Kuvasin lähinnä järkkärillä, mutta mun tietokoneella on jo toinen jalka haudassa niin laitan kuvat koneelle vasta kun olen ostanut uuden. Siihen asti siis matkafiilistelyä puhelinkuvien kautta.

Mun reissu alkoi perjantaina kun lähdin Helsinki-Vantaalta kohti Cote d’Azurin kenttää. Reissusta itse kentälle ja yleensäkin fiiliksiä matkistamisesta voit lukea täältä.

imageimageimage

Mulla oli koneessa ikkunapaikka ja siis, aivan käsittämättömät maisemat! Heti alkuun lennettiin Helsingin keskustan yli ja bongasin oman talon siitä, aika siistiä! 😀 Kuva ei anna ollenkaan oikeutta, mutta Alpit olivay ylhäältä ihan superhienot. Ja ehkä parasta kun laskeuduttiin, Nizzan kenttä on ihan meren äärellä, niin näytti siltä että olisi laskeutunut veteen. Ihan super hienon näköistä!

Perillä Nizzassa otin taksin hotellille. Olin niin kujalla 😀 Ensinnäkin näkymä kun tuli ulos kentältä näytti ihan Fort Lauderdale-Hollywoodin kentältä, joten hetken luulin olevani Floridassa. Nappasin taksin ja kuski näytti niin Espanjalaiselta et ihan pokkana aloin vastaamaan Espanjaksi, sit jäädyin niin pahasti etten enää uskaltanut kuin viittoa 😀 Varmaan kostoksi tästä se kusetti mua taksimittarin kanssa, räpläili sitä kokoajan ja loppusumma oli 43€. NELJÄKYMMENTÄKOLME EUROA VARTIN TAKSIMATKASTA… Tajusin kyllä että mua kusetettiin, mutta enpä oikein tiedä mitä siinä oikein tekisi muuta kuin maksaisi? En tiedä auttaisiko vaikka vetäisi hirveän shown 😀

Hotelliin, oli jo aika myöhä ja lyhyet yöunet verotti niin en jaksanut tehdä yhtään mitään vaan menin ajoissa nukkumaan. Seuraavana päivänä odotin Evan paikalle ja olin innoissani kuin pikkulapsi 😀

Siinä aamulla kun selasin nettiä törmäsin aivan loistavaan blogikirjoitukseen, ”Kieroutunut kehonkuva kuntoon siedätyshoidolla”. Suosittelen ihan jokaisen lukemaan, myönnettäköön, että allekirjoittaneenkin kehonkuva on aina enemmän tai vähemmän kieroutunut. Tästä tekstistä innostuin ja laitoin päälle napapaidan. Ihan vaan koska voin! 😀

Sitten Eva ilmestyikin! Oli ihan hassua, ei oltu tosiaan nähty tammikuun jälkeen, mutta kun nähtiin ei tuntunut ollenkaan siltä että olisi ollut aikaa viime näkemisestä. Jännää! Käytiin syömässä ja vaihdettiin kuulumiset ilta-auringossa rannalla josta siirryttiin meidän terassille. Meillä kävi hassu tuuri huoneen suhteen, varattiin huone ilman parveketta mutta saatiin parvekkeellinen huone (oli jonkun verran kalliimpi) ja uloskirjautuessa koko vierailu maksoi silti vähemmän kuin hinta millä olin sen parvekkeettoman huoneen varannut 😀

imageimage

Syötiin joka ilta oikein ranskalaisittain, käytiin hakemassa croisantteja, mansikoita, kermavaahtoa ja siihen vielä vaniljateetä. Vähän eri meininki illanvietossa jos vertaa meidän aikaisempiin yhteisreissuihin 😀 Niitä olikin kiva muistella siinä samalla kun katsoi auringonlaskua.

Seuraavana päivänä lähdettiin käymään Nizzan keskustassa, jossa en ottanut juurikaan puhelimella kuvia. Kaupunki oli ihan erillainen kuin mitä oltiin kuviteltu, tai talot eivät olleet ihan yhtä hienot kuin mitä luultiin että olisivat. Ranta sen sijaan oli ihan täydellinen, vesi oli niin hienon täydellisen turkoosia.

Keskiviikkona lähdettiin junalla Monacoon. Ärsytti kun joka paikassa oli Siesta aina kun haluttiin tehdä jotain, nytkin kun oltiin ostamassa junaliput niin meidän kohdalla työntekijä päätti aloittaa siestan. Luulin et Espanja on ainoa maa jossa siestataan 😀 Muuten ihmiset olivat tosi tosi mukavia ja avuliaita, oltiin molemmat Evan kanssa ihan yllättyneitä sillä muualla Ranskassa missä ollaan oltu se ei todellakaan ole ollut keissi. Osa puhui jopa englantia mitä hämmästelin joka kerta, muuten niin Eva hoiti Ranskaksi kaiken mitä piti. Mun aivot oli edelleen siinä Espanjan modessa, niille oli ilmeisesti liikaa yrittää muistella Ranskaa. Joka kerta melkein kun käytiin syömässä jotain niin kiittelin Espanjaksi 😀

Juna-asemalla kun panikoitiin sitä ettei saatu lippuja ostettua, niin tutustuttiin tosi mukavaan Belgialaiseen pariskuntaan. He lupasivat toimia meidän todistajina, jos lipuntarkastaja tulisi ja suuttuisi vaikka ei pystytty ostamaan lippuja. Onneksi konduktööri oli tosi mukava ja myi meille liput, ei ollut matka hinnalla pilattu kun aikuisten lippu Monacoon maksoi 7€ 😀

Monaco oli ihan törkeän hieno. Siellä alkaisi seuraavana päivänä Formula 1 GP, joten valmistelut olivat kovaa vauhtia meneillään. Käytännössä tämä tarkoitti että joka paikassa oli aitoja, katsomoita ja videokameroita. Hyvin päästiin kuitenkin kulkemaan, vaikka kuulin muiden Suomalaisten valittavan miten ei yhtään pystynyt liikkumaan. Monacossakin kuvasin lähinnä järkkärillä, mutta pari puhelinkuvaakin tuli otettua:

imageimageimage

Kun tultiin takaisin Villeneuve-Loubetiin jossa meidän hotelli sijaitsi, mentiin vielä hetkeksi rannalle nauttimaan ilta-auringosta ja hyppimään aaltoihin. Ihanaa! Rakastan merta, se on samalla niin hieno ja majesteettinen ja pelottava. Meressä kun piilee niin monta salaisuutta.

imageimage

Eilen meidän piti jättää huone jo kello 11 ja Evan lento lähti päivällä, joten jäin yksin loppupäiväksi hotellialueelle hengailemaan. Ikävä kyllä sää ei enää suosinut vaan oli aika kylmä, mutta vettä ei kuitenkaan satanut. Istuin silti rannalla lukemassa kirjaa, aika hienoa vain kuunnella meren ääniä autiolla rannalla.

imageimageimageimage

Aivan käsittämättömän hienon näköistä oli, vaikka perinteistä ”hyvää säätä” ei ollut. Rannalta sitten pikkuhiljaa kentälle ja kotia kohti. Olisi kyllä helposti nauttinut tuosta paikasta vähän pidempään! 🙂

Tänään mun maailman paras Fammo täyttää 84 vuotta. Paljon onnea vielä tätäkin kautta! <3