Puhtaasti punttipäivitys

Posted on Posted in Duunit, Lisäravinteet, Puntti, Punttimimmi, Treeni, Yleinen

Mun pienen empiirisen tutkimuksen mukaan teitä ei hirveästi kiinnosta lukea mun punttitreenipäivityksia, tai ainakin treeniin liittyyvät otsikot ovat ne joita avataan kaikkien vähiten. Mutta sillä ei ole mitään merkitystä just nyt, koska haluan tehdä tällaisen puhtaasti punttitreenipäivityksen. Oikeasti voisin laittaa vain sydämiä ja se ajaisi saman asian, mutta jos nyt tänkin kerran yrittäisin avata sanaisen arkkuni hieman, emojispämmin sijaan! 😀

Perjantaina kävin ensimmäistä kertaa puntilla yli kahteen kuukauteen. Jestas! En ole itseasiassa toukokuun kisojen jälkeen kertaakaan ollut kosketuksessa rautaan, kun ei ole ollut voimia. Nyt perjantaina piti olla kuvaukset mutta ne siirrettiin eteenpäin ja mulla vähän niinku lomaa niin ei tarvinnu päivästä mennä töihin, joten päätin käydä kokeilemassa josko treeni sujuisi.

image

Periaatteessa olen treeniboostereita vastaan normitreeneissä, jos terve ihminen ei pelkän kahvin voimalla jaksa treeniä tehdä, niin vika on kyllä yleensä enemmänkin motivaatiossa. Mua toi kahvi ei kuitenkaan tällä hetkellä piristä ollenkaan, kuten joskus kirjoitin voin hyvin juoda 3 kuppia kahvia ja mennä suoraan takaisin nukkumaan, joten päätin antaa nyt treeniboosterille mahdollisuuden. Jos se estäisi sen voimattomuusväsymyksen edes hetkeksi.

Mulla on joku yli vuosi sitten avattu boosteri, joka alkaa näyttämään vähän epäilyttävältä eikä enää maistu yhtä paljon kuolemalta kuin ennen, mutta hyvin näyttäisi toimivan. Itseasiassa paremmin kuin silloin tuoreena, nyt oli vain virkeä olo eikä iho kihelmöinyt ärsyttävästi.

Huomasin että musta on tullut tosi välinpitämätön! Ennen mulle oli tärkeää, että sain treenata peilin edessä, että oli hanskat käsissä, vetoremmit jne. Tollasilla asioilla ei vaan enää ole mulle mitään väliä, tärkein on että menen salille ja pääsen tekemään hyvän treenin sillä mitä on.

En ole vissiin kertaakaan sen jälkeen kuin vaihdoin Helsingin Atleettiklubille käyttänyt hanskoja (koska olen aina unohtanut ne kotiin) ja nyt huomasin, että olen niistä vieroittunut täysin. Enkä muuten vetoremmejäkään. Mutta niitä olen sen verran reippaasti ennen käyttänyt ettei näppivoima ole ihan samaa luokkaa kuin voima muuten kropassa, joten eipä auta kuin harjoitella. Ei missään voimanostokisoissakaan kellään ole hanskat ja vetoremmit, joten jos joskus haluan nostella isompia rautoja niin täytyy harjoitella ilman.

image

Treeni:

Lämmittelyksi spinningpyörällä kunnes hengästyin, olkapäiden pyörittelyä kuminauhalla ja suorinjaloin maastavetoa tangolla.

– Maastaveto aloituspainona 50kg ja sillä jonkun verran pidempiä sarjoja, sitten 3x70kg, 2x3x80kg, 3x90kg
– Penkkipunnerrus 20kg tangolla 3×15 toistoa

Vasta jälkeenpäin tajusin, että munhan pitäisi harjoitella maastavetoa tolla ristiotteella, kun tuntui siinä viimeisessä ysikympin toistossa siltä, että ote pettäisi. Olen siis aina vetänyt niin että molemmat kämmenet on itseäni päin, en nyt muista että onko se myötä- vai vastaote, mutta kuulema saisin enemmän rautaa nostettua jos pitäisin ristiotteen.

image

Hitsi että tuli muuten hyvä fiilis! Musta on tullut niin herkkis, että olisin kyllä siinä samalla voinut tirauttaa pari onnen kyyneltä, oli vaan niin siistiä päästä jumppaamaan! 😀 Huomasin kyllä etten ole kondiksessa niin yritin kuunnella omaa kehoa. Käytännössä siis otin sarjojen välissä kuulokkeet pois ja istuin lattialla pidättelemässä oksennusta ja kuuntelemassa kehoa! 😀 Mua ällöttää kun nykyään heti kun syke nousee ja vähänkään hengästyy, niin alkaa sydänäänet kuulua tosi voimakkaina korvissa. Yritin sitä siinä kuunnella, että vähän edes rauhoittuisi aina sarjojen välissä.

imageEilen aamulla oli jalat ihan tukossa treenin ja seisomatyön seurauksena, niin Tritaniumin matalapaineiset kompressiosäärystimet vähän helpotti! 🙂

Ja sitten loppuun asia mikä ei liity mitenkään punttitreeniin. Onnistuin eilen matkalla töihin tekemään perinteiset, eli kompastua tasaisella tiellä. En tiedä oliko siinä joku kivi mihin osuin vai oliko se vain sateesta liukas, mutta siinähän kuitenkin vedin kunnon lipat. Katsoin vain että ”ei h**vetti”, kun näin että kädestä alko valumaan verta ja housutkin meni rikki. Töihin tullessa näin baarihenkilökunnan ilmeen kun näkivät mun polven, niin oli helppo päätellä että aukesi iho vissiin siitäkin! 😀

image

Mimmit olivat ihania ja putsasivat mun haavoja ja paketoivat ne, mutta ei saatu kaikkia kiviä pois. Oli muuten semmonen mieleenpainuva hetki aamu neljältä kun tulin himaan, pinsetillä ja desinfiointiaineella yrittää kaivaa loput kivet omasta haavastaan pois! 😀 Nyt vaan toivon ettei lähtisi tulehtumaan!

PS. Kiva että todistit minun olevan väärässä ja luit tämän tekstin loppuun! 🙂

22 thoughts on “Puhtaasti punttipäivitys

  1. Empiirinen tutkimus ei ole yltänyt ovensuukyselyssään näille leveysasteille saakka, jotta olisin voinut siihen vaikuttaa.

    Lisää tätä osastoa, kiitos. Ja viisi pakettia noita suklaahippukeksejä 😉

  2. Huikeet mavet sulla on! Onko tavoitteena tossa voimatason lisääminen? Ootko kokeillu tänhetken maksimia? Kämmenet omaa vartaloa päin on muuten se vastaote ;D

    En oo koskaan kokeillut tteeniin boosteria, mutta oonkin varmaan siihen vielä liian tavis-sali-sussu! 😀

    Ihana punttipäivitys tämä. Kiitos siitä 😀

    Jenna https://terksulife.blogspot.fi/

    1. Kyllä kämmenet omaa vartaloa päin on myötäote, kämmenet ulospäin on vastaote 🙂

  3. Lisää treenipostauksia! Tätä oli sairaan kiva lukea ja tuli itelleki hyvä fiilis kun oot päässy treenaa ja oot nii onnellinen 🙂

  4. Punttipostaukset on kivoja! 🙂 Oon samaa mieltä hanskoista ja remmeistä, tosin ite käytän hanskoja kun mulla on niiin kuivat kädet, että ne ois verillä ilman hanskoja 🙁

  5. Nää rehdit treenipostaukset on se syy miks treeniblogeja luen. Harmi vaan että moni blogi, johon itse olen tykästynyt on mennyt vaan enemmän ja enemmän lifestylen suuntaan. Kiitos siis tästä 🙂

    Ja mulla olis vielä tohon hanskojen käyttöön yks näkökulma. Nimittäin hikiset kädet. Mun kädet on aina salilla niin hiestä märät, että tekee tiukkaa saada pysymään edes kilon puntti kädessä ilman hanskoja 😀

  6. Voi että, onnenkyyneleiden tirauttelu on tullut tutuksi täälläkin.. Itellä meni polvi sököksi tossa taannoin enkä oikein pystyny ees kävelemään. Pysty ainoastaan tekeen jotain hauista, jos edes pääsi sohvalta könyään ylös. Nyt on pikkuhiljaa palattu salille ja voi että sitä onnen tunnetta kun pääsee pitkästä aikaa treenaamaan- edes jotenkin! 😀

    Meitsiä kiinnostaa nämä treenipostaukset, mun puolesta näitä vois tykittää enemmänki!

    1. Huonosti on kyllä asiat, jos polvikivun yllättäessä hauis on ainoa lihas, jota voi harjoittaa. Sinänsä aika hassua, että miehet yleensä reenaavat vain hauista, rintaa, olkapäitä ja ehkä jopa selkää, mutta jalat jäävät tekemättä. Tosin, eivät naisetkaan jalkoja tee, vain persettä yksinään. Suosittelen muuten mavea varten nostamaan volyymia hieman, jos suuremmat painot kiihottaa 🙂 esim. 1*3 sijasta 3*3, 5*3, 3*5, 5*5 tms. Hyviä vetoreenejä 😀

      1. En olettanu että joku tarttuu tähän kommenttiini, enkä näinollen kokenut oleelliseksi selittää vaivasta tarkemmin. Paint ballissa tuli kuula polven yläpuolelle, mikä vetäs myös etureiskan pois pelistä. Kyllä, jalka ei kestäny yhtään painetta eikä sitä voinut taivutella- näin ollen pysty tekeen vain liikkeitä joissa voin pitää jalkaa ylhäällä (arvioitiin että joku tulehdus polvessa). Pena, monet selkäliikkeet ja kaikki seisaaltaan tehtävät liikkeet jäi pois. Mut joo, jotain pysty tekeen koipi ylhäällä. Tuo hauis oli vain esimerkki. Ei sillä että ketään kinostaa, ajattelin avata asiaa kun siitä kommentoit. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.