Uusi maastavetoennätys

Posted on Posted in Duunit, Kilpirauhasen vajaatoiminta, Motivaatio, Puntti, Punttimimmi, Terveys, Treeni, Yleinen

Mulla on toissa viikon perjantaista lähtien ollut sellainen olo, että olisin tulossa kipeäksi. Olo ei kuitenkaan ole siitä liikkunut mihinkään, vaan on vain ollut kujaisempi olo kuin yleensä ja sellainen että hikoilee pienestäkin rasituksesta. Okei, se nyt ei ole mitään uutta enää mun kohdalla, kun musta tuntuu, että jo syöminen on sen verran ”iso rasitus”, että alan hikoilemaan! 😀

Mun naamakin on vetänyt taas aamuturvotuksen seuraavalle tasolle, hyvä puoli siinä tietty, että voi piristää kavereiden päivää kuvilla jäätävästä aamukauneudesta! 😉

Perjantaina oli sitten tuo niin sanottu lakkopäivä. Puolet väestöstä hehkutti tekevänsä enemmän töitä kuin yleensä ja toiset olevansa lakossa. Minuun tämä päivä vaikutti lähinnä siten, että jouduin vähän sumplimaan työmatkoja kun joukkoliikenne ei kulkenut. Vaihtoehtoina kun oli kävellä töihin tai itkeä ja kävellä töihin! 😀

image

Tommonen kestävyysurheilu ei todellakaan ole mun juttu, joten katsokaa tarkkaan ylläolevaa kuvaa! Tällaista ”mukailoisena lähdössä lenkille” -kuvia kun en ihan heti tule uudestaan julkaisemaan… 😀

Kun lähdin liikkeelle paistoi aurinko, mutta melkein heti alkoi jäätävä vastatuuli ja loppumetreillä vielä sellainen ”sumusade” poikittain. Ai että kun oli mukavaa, eteenkin saapua töihin kun hiki valui silmiin. Mähän en siis osaa sellaista että kävelisin hissukseen vaan aina pitää liikkua niin lujaa kun jaloista pääsee. Jäi vähän hampaankoloon että sellainen trikoihin ja lenkkareihin pukeutunut urheilijapoika käveli mun ohi matkalla, vaikka yritin kävellä sitä lujempaa 🙁

Oikeasti oli ihan hyvä fiilis sen hiihtoretken jälkeen, vaikka en edelleenkään tykkää joutua ”urheilemaan” vasten tahtoani. Miksi? Tämä video!!

😂😩 @officialdoyoueven

A post shared by The Official Gym Memes Page (@gymmemesofficial) on

Totesin torstai-iltana, että mun huono olo ei välttämättä ollenkaan johtunut siitä että olisin tulossa kipeäksi. Muistin, että tämähän on se perusvaiva mitä kilpirauhanen on aiheuttanut, vaikka sitä ei kesän aikana ole samalla tavalla ollut. Alkoi v**uttamaan, että taasko tämä on tätä?? Vuorokauden aikana kun mikään ei helpottanut keksin, että menenpä kokeilemaan maastavetoa. Tulipa muuten hyvä fiilis treenistä, ei ihme että jaksan aina kaipaa sitä! 😀

image

Tulevana lauantaina on kisat ja halusin kokeilla, että kulkeeko ollenkaan vai jätänkö suosiolla ensi kertaan. Mulle sanottiin viime kisojen jälkeen, että kannattaa kokeilla ristiotteella vetämistä, kun myötäotteella mulla ei meinannut ote pitää. Kokeilin myös poikkeuksellisesti kapeaa asemtoa, eli kunnon maastavetoasento eikä sumomaastaveto. Oli vaan sellainen fiilis, että ei se ole niin justiinsa, kokeilenpa vaan ja vedän fiiliksen mukaan.

Ajatus oli tehdä pari kolmosta 80kg, mutta tanko tuntui kevyeeltä niin lisäsin vain kiekkoja, enkä loppupeleissä tainnut ottaa 80kg ollenkaan.. 😀

2x5x70kg
2x3x90kg
3x100kg
2x110kg
2x120kg

image

Kuten tarkkasilmäinen huomaa, tein uuden henkilökohtaisen maastavetoennätyksen!! Saliennätys, mutta ennätys mikä ennätys! 😀

Viime kisoissa tein uuden ennätyksen 115kg, en ollut ikinä kokeillut sitä ennen kisoja. Sen jälkeen en ole nostanut kuin vissiin kerran ja nyt tuli sitten uusi ennätys ja vielä kaksi kertaa ylös! Voi olla, että olisi noussut enemmänkin mutta aika loppui kesken, joten se jää spekuloinniksi. Vitsi mikä fiilis kun onnistuin!!!

image

Joten näyttäisi vähän siltä, että menen kuitenkin nostamaan viikonloppuna! 🙂 Kyseessä on siis penkki-vetokisat. Penkannut en ole ollenkaan viime kisojen jälkeen, joten jos nyt 40kg nousisi, että saisin tuloksen kun on pakko penkata. Vetää haluan ja toivon tietty, että nousisi uusi kisaennätys! 🙂

One thought on “Uusi maastavetoennätys

  1. Hääh miten sulla penkkitulos noin pieni? Anteeks, en tarkota loukkauksena mut onko se sulle vaikea liike? Sitä se on nimittäin mullekin… Miten treenaat rintaa? Kerro ihmeessä mullekin jos on jotain kikka kolmosia penkkituloksen nostamiseen. Mulla muissa rintaliikkeissä tulokset kasvaa, mut toi penkki argh. Oon aatellu sitäki et jos antais koko paskan olla. 😀

    Huikee tulos kyllä toi maastaveto, ite oon saanu ylös 1x110kg. Ainiin ja mun toinen ongelma: jäätävät mustelmat ja säärikivut aina maven jälkeen, tanko hakkaa alastulovaiheessa sääriin. Onko sulla samaa ongelmaa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.