Jotain järkeä ruokailuun

Posted on Posted in Dieetti, Kilpirauhasen vajaatoiminta, Motivaatio, Punttimimmi, Punttimimmin keittiössä, Reseptit, Ruokavalio, Terveys, Yleinen

Pakko saada taas jotain järkeä mun ruokailuun. Olen sen verran kontrollifriikki, että mua ahdistaa se fakta, etten ole johonkin aikaan tehnyt ruokia itse, vaan syönyt valmisruokia. Kaupasta saa esim. sika hyvää perunamuussia ja lohta (oon kalatiskin kanta-asiakas) tai itsepalvelutiskiltä salaattia. Sikakallis salaatti kyllä, mutta helppoa.

Helppous on nyt se mitä olen priorisoinut. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin miltä niitä monesti haluaa ajatella, joten en jaksa edes avata tänne näitä syitä. Ne ymmärtää jotka on ollut samassa tilanteessa ja muut ei ymmärrä vaikka kuinka vääntäisin rautalangasta. Eikä tarvitsekaan ymmärtää, hyvä vain jos ei ole omakohtaista kokemusta.

Mutta tosiaan haluaisin taas saada mun ruokavalion järkeväksi. Tehdä itse omat safkat. Mun lempiruoka on ja pysyy, edelleen riisi ja kana. Eikä sitä ole vaikea tehdä, kunhan vain saisi jostain sitä energiaa ruuanlaittoon. Jos ei muuta voisin taas ottaa mun dieettityylin käyttöön, nimittäin lyödä parsakaalit ja kanat kattilaan ja keittää. Maustamatonta keitettyä kanaa ja parsakaalia, nam! 😀

Eilen mulla särki päätä koko päivän, niin menin heti nukkumaan kun pääsin töistä. Yöllä sitten kun heräsin päätin laittaa ruokaa. En tiedä yhtään mikä ois mulle sopiva annos kanaa, mutta paistoin 640g, niin luulisi sen riittävän ainakin pari ateriaa! 😀 Keitän sitten riisit vielä ennen kun lähden töihin. Broilerin paistoin Nu3:lta kokeiluun saamassani kookosöljyssä.

imageYöllinen keittövalo sai kaiken näyttämään aika ällötävältä vaikka kuinka yritin asetella… 😀

Yksi päivä innostuin myös tekemään proteiinilettuja. Innostukseni johtui siitä, että tattarihiutaleet oli loppu ja piti keksiä aamupalaa! 😀

Maailman helpoimmat proteiiniletut:
– kolme kananmunaa
– banaani
– suolaa
Nu3 kookosöljyä paistamiseen

Ihan naurettavan helppoa, mutta en ole aiemmin kokeillut. Ainekset sekaisin blenderissä ja sekoitus pannulle, sitten paistetaan kunnes näyttää siltä että on valmista. Laitoin vielä vähän pakastemustikoita päälle, että näyttäisi hienolta. Banaani teki mun letuista tosi makeat, joten maun perusteella ei olisi uskonut että niihin ei ollut lisättyä sokeria.

image

Siitä päästäänkin siihen, että en ole enää pitänyt kiinni sokerilakosta. Ensimmäisen viikon aikana multa tippui pari kiloa nestettä, mutta sen jälkeen en muuttanut muotoa yhtään, mikä ärsytti. Ennen jopa kuukauden herkkulakko on tehnyt ihmeitä, mutta nyt niitä ei näkynyt. En aloittanut sokerilakkoa pinnallisista syistä, mutta ei se myöskään piristänyt niin kuin olin odottanut.

Ekan viikon jälkeen hehkutin että sokeriton elämä on siistiä ja olo on parempi, mutta sitten väsymys palasi. Tuttua placeboa, niin kuin yleensäkin kun luulen jonkun asian parantavan mun oloa ja jaksan olla innoissani. En mä silti ajatellut jatkaa mitään hullua sokerinmässäämistä, sillä henkinen sokeririippuvaisuus ei ole mikään piirre mikä arvostaisin itsessäni.

Olisi sika siistiä jos kroppa toimisi normaalisti, silloin tää homma ois helppoo. Jos jaksais tehdä kaikkia normaaleja asioita enkä nukkuisi enemmän kuin pikkulapset. Ärsyttää kun en ole oma itseni vaan tällainen lapanen joka nukkuisi vuorokauden ympäri jos voisi.

Sitten joskus kun olen terve, saan kyllä keksiä ihan pirusti tekosyitä itselleni ennen kun voisin elää sen kanssa, etten tekisi asiat niin hyvin kuin osaan. Jos oikeasti pystyy tekemään jotain, niin laiskuus on maailman huonoin tekosyy.

99 thoughts on “Jotain järkeä ruokailuun

  1. Hei! Kuulostaa kauheen tutulta toi jaksamattomuus:/ ja toisaalta myös ettei rasva lähde niin helposti. onhan sulta otettu thyroxin arvot? Muistan kun itsellä ei ollut vielä noita lääkkeitä niin jokanen päivä meni ihan sumussa:s eikä tietenkään se olo heti parane.. kestäähän siinä että saa sen lääkityksen kohilleen, mutta se kannattaa ihan ekana tarkistaa!:)

  2. Ikävä sun tilanne! 🙁 ajattelin tulla kysymään kun sulla on varmaan enemmän kokemusta kun harrastan thainyrkkeilyä ja aloitan nyrkkeilyn loppukuusta eli ohjattuja treenikertoja kertyy näistä yhteensä 4+Sparrivuoro. Mun peruskulutus on n. Päälle 1300 ilman liikuntoja. Miten mun kannattaa lähteä rakentamaan ruokavaliota treenien tueksi? Mitä oot tehnyt kehonhuoltona? Tiedän että olet sairastellut pitkään, mutta sinulla on kuitenkin kokemusta pitkältä ajalta ja en tunne ketään joka osaisi minua neuvoa (valmentajaa pelkään vähäsen niin en edes uskalla kysyä haha. 😀 )

  3. Paluuviite: la chargers hat
  4. Paluuviite: jordan 4 bravo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.