Uudenlainen treenisuunnitelma

Posted on Posted in Kilpirauhasen vajaatoiminta, Motivaatio, Puntti, Punttimimmi, Treeni, Yleinen

Tällä viikolla syön vielä antibiootteja, enkä halua ottaa riskiä treenaamalla liian aikaisin viime viikon sairastelujen jälkeen. Ei siinä että mulla olisi energiaakaan, kun tämä tuntuu vievän kaikki voimat 🙁 Toivon kuitenkin, että ensi viikolla pääsisin jo toteuttamaan mun uunituoretta treenisuunnitelmaa!

Olen suunnitellut itselleni treeniohjelman, jolla ei ole mitään tekemistä sellaisen treenin kanssa mitä oikeasti haluaisin tehdä! 😀 Uskon vahvasti raskaisiin perusliikkeisiin, ihan jo sen takia että niillä olen itse kehittynyt parhaiten. Mutta nyt jos haluan alkaa pikkuhiljaa treenaamaan, mun pitää nimenomaan pyrkiä tekemään treeniä joka ei ole kovin raskasta.

Ja jos ihan näin julkisesti lupaan, niin sittenhän mun on pakko alkaa panostamaan mun vatsalihaksiin. Hävettää myöntää miten olen laimiinlyönyt niiden treenaamisen, toki lajitreeneissä ja kokonaisvaltaisissa punttiliikkeissä vatsat aktivoituu jonkun verran, mutta muuten mun vatsatreenit on kyllä olleet todella vähäiset. Jotenkin sitä aina ajattelee että treenin päätteeksi ja treenin päätteeksi aika loppuu kesken tai ajattelee tekevänsä niitä vatsoja sitten kotona. Niin vissiin… Kuulostaako tutulta? 😀

Onneksi yhdellä mimmillä salilla on ihan täydellinen vatsa, niin riskillä kuulostaa ihan friikiltä, se on mun uusi motivaattori tähän mun vatsalihastavoitteeseen. Ei paineita! 😀

kuva 2 kuva 3

Pohkeiden treenaamista aijon sen sijaan välttää. En ymmärrä missä välissä mun pohkeet ovat kasvaneet, mutta jos haluan jatkossa käyttää housuja niin lienee syytä välttää kaikkea mikä saisi pohkeet kasvamaan entisestä. Mulla on nimittäin jo nyt vaikeuksia löytää pohkeiden kohdalta sopivia housuja ja saappaista voin vaan uneksia! 😀

Ajattelin että aloittaisin jumppaamisen kaksi kertaa viikossa, joko ennen töitä tai töiden jälkeen. Alkuun ajattelin että tekisin ihan selvän treeniohjelman ja julkaisisin sen, että mitä teen ja missä järjestyksessä, mutta lienee kuitenkin parempi käydä ensiksi kokeilemassa että mihin minusta on ja mihin ei. Ärsyttää vaan jos joutuu jättämään suunnitelman kesken.

Tämän treenisuunnitelman tarkoitus ei ole kehittää mahdollisimman paljon lihasmassaa/voimaa tai mitään muutakaan, vaan pikkuhiljaa totutella kroppaa taas treenaamiseen. Tiedän, että jos teen kovia treenejä nyt, olen hajalla monta päivää sen jälkeen, eikä sillä kivalla tavalla. Siispä maastavedot sun muut jäävät nyt vielä hetkeksi odottamaan, toiveena olisi että kesällä pystyisin jo treenaamaan normaalisti! 🙂

12 thoughts on “Uudenlainen treenisuunnitelma

  1. Moi! Mitä on ne kaikki raskaat liikkeet, joita itse suosit? Uskallan heittää penkki mave kyykky mutta mitä kaikkea muuta sun treeniin kuuluis? 🙂
    Tsemppiä tulevaan!

    1. Moi, hyvin arvattua! 😀 Mitä tässä nyt heti tulee mieleen, niin kulmasoutua, suorin jaloin maastavetoa, pystypunnerrusta tangolla, sumomaastavetoa. Ajatuksena se, että mitä enemmän rasittaa kerralla sen parempi, ennemmin esimerkiksi kyykkyä tangolla kuin pakarapotkua taljassa tai mielummin pystypunnerrusta tangolla seisten kuin laitteessa istuen 🙂

  2. Hahah, kuulostaa niin tutulle toi vatsalihaksien skippailu. Mä oon kanssa taas kerran ittelleni pyhästi luvannut, että en enää jätä vatsoja välistä… saa nähdä, kuinka käy 😀

  3. Eihän sulla edes ole mitään isoja pohkeita 😀 Voin kyllä sanoo että mulla on aika reippaasti isommat jalat/pohkeet kun sulla ja mäkin löydän housuja 😉 Esimerkiksi Cubuksen jegginsit venyy tosi hyvin.

    1. Miten voit kuvan perusteella sanoo et sulla on isommat jalat/pohkeet? Tuskin mitenkään. ( 😉 )

      Piti vaan siis kommentoida et tiiän tunteen, mullakin aina housut kiristää pohkeista! En myöskään niitä reenaa mut ei ne mihinkää pienene 😀

        1. + piti sanoa vielä että en tarkoittanut kommenttiani mitenkään pahalla 😀 Mulla siis on oikeasti vaan huomattavasti paksummat pohkeet kun monella muulla. Paksuimmasta kohdasta semmoset 44cm. 😀

          1. Haha, eivät ole isoja suhteessa muuhun kroppaan, mutta paksuin kohta on kuitenkin 43cm. Eli nyt jään kyllä Piipalle toiseksi! 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.