Kyykkyjä ja kuulumisia

Posted on Posted in Dieetti, Kilpirauhasen vajaatoiminta, Motivaatio, Puntti, Punttimimmi, Punttimimmin keittiössä, Ruokavalio, Terveys, Treeni, Yleinen

En ole vähään aikaan uskaltanut päivittää mitään mun vointiin liittyvää, koska pelkään että heti kun sen sanoo ääneen niin tulee takapakkia. Olo on kuitenkin nyt ollut ihan huomattavasti parempi kuin keväällä, tuntuu kun olisin ihan eri ihminen jos vertaan viime vuoteen! 🙂

En tiedä että onko tämä jo se ”normaalitila” vai olenko vasta matkalla kohti sitä, kun on niin pitkä aika siitä kun on ollut hyvä olo. Oli miten oli, niin on ihan super siistiä kun vihdoinkin jaksaa tehdä asioita. Normaaleja asioita joiden pitäisi olla itsestään selviä, mutta musta ihan jo se että jaksan tehdä ruokaa tuntuu super siistiltä.

image

Blogia pidempään seuranneet tietävät, että olen aivan surkea ruuanlaittaja ja että myös välttelen sitä viimeiseen asti. Allekirjoittanuthan viime dieetillä keitti kanat ja parsakaalit samassa kattilassa aina viikoksi eteenpäin, että menisi mahdollisimman helposti ja vaivattomasti! 😀 Nyt olen kuitenkin päättänyt opetella tekemään ruokaa ja ennenkaikkea tietoisesti opetella tykkäämään kokkailusta. Vaikka kuinka olen yrittänyt toiveajattelua niin ei se ruoka vaan itse itseään valmista, joten vaihtoehdoksi jää oman asenteen muuttaminen.

Salilla olen keskittynyt kyykyn harjoitteluun. Siitä on aika hyvä fiilis, katsottiin Fysiovalmentajien Juhan kanssa kunnolla läpi tekniikkaa. Eli kovasti vaikuttaa siltä että taidan jäädä päivällisen velkaa, kun Instagramissa valitin että mun kyykyt on toivottomat ja lupasin tarjota ruokaa sille joka saa mut oppimaan kyykkäämään! 😀

Video toissakertana kun kyykkäsin. Viimeeksi en ottanut videota, mutta tuntui tosi hyvältä. Jatketaan siis harjoittelua!

Mun suurin ongelma lienee yläselän liikkuudessa, joten sitä olen nyt melkein joka päivä jumppaillut ja olen jo huomannut edistystä. Treeniin tuli nyt myös mukaan yläselkäliikkeet, koska niitä olen hieman laimiinlyönnyt. Maastaveto on kiva juttu, mutta se ei pahemmin vahvista yläselkää, minkä itsekin huomasin kun tehtiin erillaisia kokeiluja ihan omalla painolla. Viimeeksihän olen treenaamalla treenannut yläselkää vuonna 2014… 😀

image

Mulla kyykkyharjoittelu vaatii keskittymistä ennen kaikkea siihen, että miten teen liikkeen. (Tähän välikommentti, olipa ehkä tyhmin lause mitä olen vähään aikaan kirjoittanut… :D) Lähden helposti kaatumaan liikaa eteenpäin ja ”jullettamaan” painon ylös. Jos en keskity se on siis vähän saman näköistä kun jos vetäisin maasta mutta tanko onkin niskassa! 😀 Tässä videossa näkyy hyvin se tekniikka mitä mielellään käyttäisin, halusin kokeilla sen päivän maksimia ja tässä tangossa on 70kg. Videon tekniikalla ei siis varsinaisesti ole mitään tekemistä sen kanssa mitä Juhan kanssa harjoiteltiin, kunhan halusin kokeilla kun oli varmistaja.

”Dieetti” etenee sen verran mallikkaasti, että olen jo tavallaan unohtanut sen olemassaolon. Asiat menee niin rutiinilla, että hämmennyn kun joku kysyy että miten dieetti menee, ”Hyvin? :D” lienee vastaus! 😀

Pidemmittä puheitta, pitää jatkaa syömistä että ehdin jumpalle ennen töitä!

14 thoughts on “Kyykkyjä ja kuulumisia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.