Kohupaino

Posted on Posted in Dieetti, Kuntokuvia, Motivaatio, Punttimimmi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Huh, oonpa taas miettinyt, että viitsinkö enää kirjoittaa blogiin mun painosta ja pitkään ajattelin etten viitsi. Viime tekstini painostani levisi nimittäin niin paljon enemmän kuin mitä osasin ajatella, enkä enää haluaisi löytää kuviani mistään lehdistä ilman että minulta on kysytty ensin. Never forget, kun kaverilta kesken työpäivää tuli viestiä, että sen pomo oli kysynyt, että eikö tää mimmi Ilta-Sanomissa ole sun kaveri, enkä ollut tietoinen että minusta oltiin tehty juttu sinne! 😀

Viimeisen tekstin jälkeen tuntemattomien ja puolituttujen yleisin tapa lähtestyä ei ole ollut mikään ”käytsä usein täällä” tai ”moi mä oon martti” vaan ”sä et näytä siltä että painat 90kg” tai ”älä luule ettet näytä hyvältä bikineissä”. Eikä siinä, se vaan tuntuu TODELLA oudolta keskustelunavaukselta tuntemattomalta ihmiseltä :DD

Noniin, asiaan. Kun lähdin tälle dieetille, päätin etten käy puntarilla. En halunnut tietää paljonko painan, etten synkistyisi siitä ja lähtisi pakonomaisesti pudottamaan painoa. Koska vaikka olen hyväksynyt sen että vaaka ei näytä mitään kovinkaan kevyitä keijukaislukemia, vaa’alla käyminen kuitenkin harvemmin tuottaa mitään ilon hyppelyitä.

Muutama viikko sitten mun oli pakko käydä vaa’alla ja arvatkaa vaan ahdistiko! Muistelen, että tässä keväällä painoin 97kg, mutta siinä painossa oli jotain outoa. Joko se oli vaatteet päällä tai aamupalan jälkeen, koska ihan varteenotettava aamupaino se ei ollut. Mutta siihen loppui mun kiinnostus silloiseen sokerilakkoon, jos paino nousee siitä huolimatta että yritän pudottaa sitä niin pitäkööt tunkkinsa.

Nyt sitten kuukausi kunnon treeniä alla, piti käydä puntarilla. Oikeasti, mulla ei ollut mitään havaintoa siitä että mikähän mun paino on, toistin vain vaa’alle astuessani päässä että kunhan se ei ole yli 97kg. Ei ollut, 96,1kg.

image

Alkuun tietty iski sellainen fiilis, että nojoo tämä on niin tätä. Hetken painoa päässä pyöriteltyäni vasta tajusin, ja se on se syy miksi nyt päivitän blogia aiheesta. Tämä paino ei ole vertailtavissa mun aikaisempiin ”kohupainoihin”. En ole sitten alkukevään 2015 treenannut kunnolla, joten nämä kohupainot ovat olleet ”tyhjiä” painoja, siis ilman treeniä tai lihaspaineita kropassa. Eli kyllä, mun paino on noussut, mutta siihen ei ole tullut lisää läskiä dieetin aikana.

Kun vertaa painoa treenitauon aikana ja treenatessa on ihan luonnollista, että paino treenatessa on korkeampi. Tai ainakin mun kroppa toimii niin. Kun on sellainen paineinen ja hyvä olo kropassa, painan enemmän kuin silloin kun en ole tehnyt mitään ja olo on löysä. Näin se on aina ollut. Kun aloitin kamppailulajien harrastamisen 2010-2011, mun paino esim. sairastelun jälkeen oli 72kg mutta aina kun pääsin takaisin treenaamaan se oli 75kg.

Eli mitä me tästä opimme? Jos treenaatte, älkää hyvät ihmiset käyttäkää vaakaa ainoana kehityksen mittarina!!! Mä olen nyt käyttänyt oman olon lisäksi mittanauhaa mittarina ja tässä lähtökohtaan elokuun alussa nähden tulokset:

Vyötärö kapein kohta: -4cm
Vatsan paksuin kohta: -8cm
Takapuolen levein kohta: -3cm
Yksi reisi paksuin kohta: -1cm

Käytiin Evan kanssa viime viikolla työntämässä kuulaa, tässä pari kuvaa missä näkyy tämän hetkistä kondista muutoin kuin selfieissä 🙂
kuulaimage

Nyt kannattaa muuten päivittää lisäravinne- ja treenivaatevarastoa, sillä minulla on teille blogin lukijoille alennuskoodi Fitnesstukkuun. Kun tilaat vähintään 40eurolla saat 10euron alennus! Käytä tilauksen yhteydessä koodia NATALIA, ostoksille pääset tästä*.

fitnesstukku_alennuskoodi

5 thoughts on “Kohupaino

  1. Miten ne sun kalorit oli laskettu? Ne vaikuttaa aika suurilta. Oot todennäköisesti aika pitkä, mutta lukemat on silti aika hurjat…

    1. Tuosta syömisestä – pitää ottaa kaloreissa huomioon se, että henkilö on miehen kokoinen. Todennäköisesti naisen mukaan lasketulla ruoka-annoksilla tulee vain huono olo ja jatkuva nälkä. Eikä noita painoja ja kaloreita kannata murehtia.

      1. Juuri näin, pituutta on 178cm. Kalorit on sellaiset että ihan pikkasen alle kulutuksen, mutta niin että hyvin jaksaa reenata eikä tarvitse pahemmin nähdä nälkää.

  2. Mun mielestä sulla ei ole juurikaan mitään ylimääräistä pudotettavaa/ylipainoa. Koska olet lihaksikas ja treenaat valtavasti niin ei todellakaan kannata pudottaa painoa millään kitukaloreilla. Viittaan siis aiempaan kommenttiin ”lukemat ovat silti aika hurjat…” Mikäli koet tarvitsevasi pientä tiivistymistä (ainahan me naiset koemme) niin maltilliset miinukset ja kova treeni kyllä muokkaavat kroppaa pikkuhiljaa. Ja niinhän sinulla on hienosti käynytkin. Hyvä että pidät järjen ja terveyden mukana näissä jutuissa, olet loistava roolimalli lukijoillesi!

    Pikkuhiljaa on päässyt taas yleistymään ihanteet mahdollisimman alhaisesta rasvaprosentista ja dieettaamisesta nopeuskilpailuna. Surullista kun blogimaailma ja Instagram tuovat niin paljon ulkonäköpaineita tavallisen kokoisille naisille ja epävarmoille teineille. Painonhallinta, ruokailutottumukset ja elämäntavat liittyvät niin vahvasti tunne-elämään ja henkiseen hyvinvointiinkin.

  3. Paluuviite: cheap NBA 2K17 MT

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.